Laserbehandeling van couperose

Couperose is een huidaandoening waarbij er in het gezicht rode tot paarse bloedvaatjes te zien zijn. Deze verwijde bloedvaatjes zitten meestal op de wangen en de neus. Deze aandoening komt vaak voor en is onschuldig, echter verdwijnen de bloedvaatjes niet vanzelf.  Couperose wordt vaak als cosmetisch storend ervaren. Een behandeling met een speciaal soort laser kan dan een oplossing zijn.

De artsen van Clinic 28 werken met een LBO diode laser, dit is een laser die effectief ongewenste roodheid in het gezicht tegengaat. Tevens is deze laser geschikt om kleine vaatjes, storende bloedpuntjes of spinnetjes elders op het lichaam te behandelen.

Werking

De laser zendt een lichtstraal uit die door de huid in de bloedvaatjes dringt en ze vernietigt, zonder de omliggende huid te beschadigen. De rode kleurstof van het bloed (hemoglobine) neemt deze lichtstraal op. De warmte die in de bloedvaatjes ontstaat, stolt het bloed en vernietigt de wand van het bloedvaatje, waarna het vaatje verdwijnt.

U komt niet voor deze laserbehandeling in aanmerking als u:

• infecties heeft in het te behandelen gebied;
  • zwanger bent;
  • borstvoeding geeft;
  • het medicijn Roaccutane gebruikt (bij acne en rosacea);
  • tetracyclines (bepaalde antibiotica) gebruikt. U kunt dan overgevoelig zijn voor licht.

Behandeling

De behandeling wordt uitgevoerd door een cosmetisch arts en duurt ongeveer 15/30 minuten afhankelijk van de grootte van het te behandelen gebied.

In de meeste gevallen ervaren clienten tijdens de behandeling een warm en prikkelend gevoel.

Bij geringe afwijkingen zijn 1 a 2 behandelingen meestal voldoende. Bij uitgebreidere afwijkingen zijn soms meerdere behandelingen nodig om een optimaal resultaat te behalen.

Resultaat

Niet alle vaatjes worden bij een laserbehandeling verwijderd. Het ontstaan van nieuwe couperose in de toekomst kan door deze behandeling niet worden voorkomen.

Risico

Zoals bij alle laserbehandelingen bestaat het risico dat de behandelde huid lichter of donkerder wordt. Vrijwel altijd is dit van voorbijgaande aard. Als de huid gebruind is, is de kans hierop iets groter. Wij raden u daarom aan om vier weken voor de behandeling en tot vier weken na de behandeling niet in de zon of onder de zonnebank te gaan.

Na de behandeling

U kunt na de behandeling over het algemeen direct uw dagelijkse bezigheden weer hervatten.

De huid kan na de behandeling wat rood en gevoelig zijn, vergelijkaar met een door de zon verbrande huid. Er kan tevens een lichte zwelling ontstaan. Deze bijverschijnselen verdwijnen na enkele uren tot een dag.  Ook kunnen na de behandeling kleine korstjes ontstaan, deze verdwijnen na een aantal dagen.

Tot vier weken na de behandeling moet u proberen de zon zoveel mogelijk te vermijden. Indien u toch in de zon komt, is het raadzaam om uw huid goed te beschermen met een zonnebrandcreme met beschermingsfactor 30 of hoger.

Couperose laserbehandeling

Couperose behandeling

vanaf 225,-

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------